Instantanee din Vacanta


Am fost cateva zile in vacanta si chiar asa ne-am simtit ca, in Vacanta”!

Si am plecat la drum

Buburuzele mele obosite in masina dupa 300 de km parcursi

si printre alte vizite nenumarate cel mai bine ne-am simtit acasa la strabunica am si avut ce vedea,desi are o varsta respectabila si locuieste singura,la cei 85 de ani este jos palaria,are o gospodarie frumoasa si foarte bine intretinuta

intrarea in casuta strabunicii ne intampina cu flori

pasarile strabunicii,are peste 70 la numar,,,,,,,ahaa,chiar am intrebato daca nu primeste reclamatii de la vecini fiindca locuieste in oras ,si dansa imi spune ,,vai dar ei de unde mai mananca ousoare  proaspete, nici gand”!

si pisicutele, mama miki ,si puiul zo prin capsuni

Ei si acum sa va prezint o parte din gradina strabunicii,ce ma impresionat foarte tare la ea sunt florile,toata gradina sau mai exact fiecare strat in parte de legume este delimitat cu  flori.

Mi-a spus ca asa a pomenit de cand se stie sa puna flori in gradina de legume si eu i-am dat perfecta dreptate,arata de vis.

Str-stra-bunica,adica mama strabunicii avea mult mai multe straturi de flori si desi avea aproape 100 de ani le ingrijea mult mai bine decat o poate face strabunica acum.

Cara apa de la fantana cu galeata,chiar daca avea apa curenta in casa pentru ca asa a pomenit, si munca spunea dansa te face sa te mentii tanar.

Am spus ”spunea,pentru ca a murit acum vreo catva ani,a vrut sa dea un sac de grau pentru pasari din podul casei si a cazut de pe  scara,si cum dansa nu a fost niciodata la doctor in viata ei  nici atunci nu a vrut sa mearga iar asta se pare ca ia adus sfarsitul.

Dar traditia a ramas ,sa fie dusa mai departe de strabunica,de la care am incercat sa invat foarte multe lucuri ori de cate ori am ocazia sa mergem sa o vizitam.

Si cum nu am rezistat tentatiei,am strans tot ce am putut,atat ca sfaturi dar si…….seminte.

Ma rog avea de toate prin gradina,dar nu am luat decat din soiuri pe care dansa le-a pus de-a lungul timpului.

Cel mai mult mi-au placut rosiile,sunt un soi extrem de bun,dulci ,zemoase,parfumate,sunt ceva de ……nedescris prin cuvinte,trebuie sa gusti ca sa poti simti!

nu are decat un singur soi,dar este de ajuns…

morcovii sunt extrem de mari,desi nu are mereu timp sa ii ude sunt uraiasi,la astia am  sa obtin  samanta la anul

ce am mai remarcat este ca le pune in patrate amestecate,adica gen,ardei gras,morcov,rosie,stevie sau diverse verdeturi,castraveti sau fasole

rosiile le uda numai cu apa de ploaie stransa in bidoane si rareori cand ramane fara le uda cu apa de fantana

delimitarea de cartofi,ceapa si usturoi etc este facuta cu un rand de vie

apropo de ceapa si usturoi,am luat samanta de ceapa de foi, si usturoi cu coaja lila care este asemeni unei cepe,sincer eu nu am mai vazut pana acum,el nu isi formeaza asa numiti catei pe care trebuie sa-i cureti,se curata ca pe ceapa si se taie sau piseaza dupa preferinta culinara.

si iar gainuse

si zorica

si cu copii la plimbare,si printre altele …….. sa mai vedeti idei pentru un nou aranjament prin gradina

Si cam gata cu vancanta”.ma rog asta pana pe 24 ,dar de acesta data vom merge la casuta de vacanta,cand vom avea catva musafiri pe la noi.

Va doresc sa aveti o saptamana minunata,si sa va bucurati de fiecare clipa petrecuta in familiile voastre ,pentru ca,sunt de nepretuit!

Pe curand

Maria