Sa ne unim fortele


Hai aveti curaj,..chiar nimeni nu foloseste tratamente naturiste???!!!,   inclin sa cred ca ori folositi chimicale si ..sper ca nu ,ori nu doriti sa ne impartasiti din secretele voastre!!!!!

Lansez  aici o mica provocare ,dar si un mod de a ne uni fortele pentru a afla cat mai multe tratamente ,metode de aplicare a tratamentelor Bio in gradinile voastre ,pentru prevenirea,stoparea si distrugerea diversilor  daunatori,asa ca cu cat stiti  mai mult cu atat mai bine,cu cat paleta va fi mai diversificata, cu atat ajutorul vostru va fi  foarte pretuit.

Pe masura ce voi primi mesajele voastre le voi aduga rand pe rand in acest articol,pentru ca si alti sa se bucure de reusite cu ajutorul vostru.

Cum banuiesc ca ati citit deja articolele mele despre tratamentele Bio,nu mai este nevoie sa adug,voi mai suplimenta insa cu alte informatii din agenda pe parcurs.

Pentru inceput voi afisa deja primul raspuns  din partea  lui Flori  care ii multumesc foarte mult

iata ce ne impartaseste  din experientele ei

  Flori 20 iunie 2012 la 11:04 Edit #

Am inceput destul de tarziu anul acesta cu gradina pentru ca am asteptat rasadul de rosii, ardei gogosar si vinetele de la SCDL Buzau.(ardeii gogosar si vinetele sunt noutati in gradina mea de legume).
Le-am plantat in ploaie si a mai plouat inca doua saptamani dupa, asa ca s-au acomodat mai greu, dar acum pot fi sigura ca am reusit. Retetele folosite de mine pana acum sunt ceaiul de coji de ceapa la care am adaugat si un pumn de cenusa si l-am diluat apoi 1.5l solutie la 8 l (asta este pompa mea) de apa De asemenea o solutie care m-a incantat ca efect a fost :1 l lapte de tara crud+9 l apa + 2lingurite tincture de iod. Le-am dat seara iar dimineata ardeii gogosar si vinetele erau cu mult mai vioaie.
La prima sapa (ma rog de fapt prasit, pentru ca le-am pus aproape in noroi cand s-a uscat pamantul dupa ploi era beton) am pus la ardei langa tulpina coji de banana, coji de oua maruntite si o lingura de cenusa. (ei saracii erau cei mai afectati de ploaie si aratau galben- ofiliti)
Inca un secret aflat de pe hobyy gradina din articolele scrise de phlox, care este o minune de femeie, si folosit de mine dar inca nu stiu efectul -este solutia de acid boric ( de la farmaciile care prepara medicamente) pentru impiedicarea avortarii florilor dar si cu efect dezinfectant, antimicotic.
Am in preparare purinul de urzica folosit si anul trecut cu mare efect asupra plantelor (mai putin fasolea si mazarea care se pare ca nu tolereaza prea bine.) si pe care o sa-l folosesc abia dupa vreo doua saptamani cand va fi gata.
De asemenea experimentez pe un rand de rosii firul de cupru introdus la baza tulpinei.
Toate cele bune. Poze nu stiu sa pun.

Si raspuns de la Irina,multumim foarte mult
irina 24 iunie 2012 la 09:14 Edit #

buna! laudabila initiativa mariei. si ca sa-mi aduc si eu putin aportul (fiind o militanta convinsa a non-chimicalelor in gradina mea) am sa va spun cum am luptat eroic impotriva invaziei de purici de planta de pe meri, pruni si ardei: saptamanal (sper sa ma ierte Dumnezeu – duminica de duminica) i-am dusat cu o solutie de 500 ml alcool si 100 ml detergent de vase la 5 litri de apa. pe ardei, dupa dus i-am pudrat cu cenusa. chiar a functionat (desi m-am straduit in vreo 5 randuri), in ciuda celor care imi recomandau cu caldura nu stiu ce produse chimice. in rest, pana acum am mai folosit cu succes apa cu usturoi si otet (si inecare sistematica) impotriva gandacilor de colorado si infuziile de coada calului, galbenele si musetel la faza de rasaduri pentru rosii, ardei si vinete (si nu ca ma laud, dar am niste plante super sanatoase!).a! si printre rosii, ardei si vinete am multe galbenele, musetel, craite si carciumarese. astept cu nerabdare si alte retete minune care au avut randament in lupta voastra cu bolile si daunatorii. mult succes si gradini cat mai sanatoase!