Gradina Mariei in luna Iulie


Stiu ca am cam dat bir cu fugitii de cateva zile bune,dar suntem in vacanta si de cateva zile bune incercam sa punem la punct restantele  si  urgentele  la casuta de vacanta.

Am reusit in mare sa rezolvam aproape tot ce ne-am propus,printre picaturi ne-am ocupat si de gradina normal ,am stropit toata gradina cu un concentrat din macerat de urzica,foi de ceapa,coada calului,cenusa,apoi am sapat, le-am cinstit pe fiecare in parte cu cate un paharel din dejectii de pasare,dupa care am refacut rigolele si le-am dat din abundenta apa.

Am reusit sa replantez prazul si ceapa de apa,am scos o parte din cartofi si am pus varza alba si rosie de toamna,tot dupa cartofi am pus mazarea care se face foarte bine dupa cartofi si asa refacem si pamantul.

Am curatat locul unde a fost mazarea,pentru ca ramane foarte afanat eu niciodata nu sap zmulg doar buruienile,in locul mazarei am pus castravetii de toamna,fasole fideluta si fasole grasa pentru conservele de toamna.

Am mai pus niste patrunjel,salata verde si ridichi si astept si cartofi rosii sa ajunga la maturitate,pentru ca anul acesta  am alte noi planuri cu gradina.

Vreau sa mut toti pomi fructiferi laolata sa fac  o zona doar de verdeata si multi trandafiri,acolo vreau sa fie oaza noastra de liniste.

Deja cei mici si-au ales si spatiul lor in care le vom amenja propriul loc de joaca,visez de pe acum  cu ochi deschisi la cum voi lenevi intr-un  hamac la umbra pomilor si privind la trandafiri mei dragi.

Ehe… ce inseamna sa stai in vacanta,ai timp sa te gandesti, sa faci planuri….

Imi plac schimbarile eu tot timpul modific aduc ceva nou,si acasa tot mai schimb cumpar ceva un simplu oranament o mica schimbare a mobilierului imi aduce o enorma stare de bine,nu imi place monotonia simt ca ma sufoca,sunt in permanenta schimbare oricat de mica ar fi aceea,important este ca tot ceea ce fac,i indiferent ce, sa iti aduca un plus de satisfactie interioara, si sa simti ca viata este frumoasa ,asa cu bune si rele,pentru ca numai de noi depinde sa o infrumusetem si sa ne bucuram de tot ce avem.

Si acum imagini proaspete din gradinuta mea la inceput de Iulie

timid,dar….incep si ele sa se inroseasca,nu,nu va asteptati la mai multe, doar 2 dintre rosioare sunt deja deliciul celor mici.

Nu stiu ce soi este ca sunt micute ,le-am primit de la o vecina,rasadul nu avea nici 45 de zile cand l-am pus dupa 15 mai ,dar ele probabil sunt un soi extra timpuriu.

Ale mele desi sunt unele enorm de mari si puse mai  devreme  nu dau semne ca se vor coace prea  curand,asta tine si de soi,de obicei cele roamnesti sunt soiuri semi tarzi iar coacerea lor este mai lenta.

Rosiile de la Banca De Gene ,cel putin cele inima de bou sunt uriase,eu sincer nu am vazut asa rosii mari,chiar daca am mai avut  acest soi in alti ani in gradina nu atingeau nici una acest record si inca sunt in crestere,la unele au inceput sa li-se rupa cregutele de la atata greutate.

ardei capia

ardei gogosar

vinete

Pregatisem mai multe foto din gradina sa incarc ,numai ca netul aici la tara este foarte prost si imi cam pierd rabdarea sa tot sa astept sa incarce,oricum si acestea imagini sunt suficiente pentru a vedea evolutia lor de la ultima sesiune foto.

Va doresc gradini  sanatoase si pline de rod!

Pe curand

Maria