Mary Garden to market!


Sau mai pe romaneste ”La piata in Gradina Mariei”!

Cat de mult se cunoaste ca vara si-a intrat in drepturi,legumele mele cresc foarte mult,unele fructifica deja,altele ma

uimesc pur si simplu cu evolutia lor,dar cel mai important este faptul ca au rezistat atat de bine ploilor ,inundatilor, si chiar a unui sfert de ora de grindina.

Atunci cand sunt hranite cu dragoste ,dar si cu foarte multa grija ele,legumele noastre, ne rasplatesc asa cum stiu ele mai bine,raman sanatoase in vegetatie si fructifica frumos.

Castraveti,am adunat aproape o galetusa sanbata,si una duminica,ma rog nu eu am recoltat, cei mici au aceasta placere,in special Mario ,Karina in schimb il ajuta mai mult cu privitul…

Am un soi de castravete care este foarte,foarte bun la gust,l-am gasit la o batranica anul trecut la piata lor ,si saptamana urmatoare mi-a adus batranica fix 10 seminte ,si au iesit 6 fire care rodesc toate si ma incanta aum cu testura gustului .

Ei sunt un soi mai tarziu,dar merita orice asteptare

nici cu ceilanti nu ma plang,tot autohtoni sunt si in general legumele noastre romanesti sunt incomparabile la gust.

Ardeiul a inceput sa produca din ce in ce mai mult

dovleceii numai buni pentru Pane

cartofiorii stateau cuminti la uscat ,am adunat cat sa imi ajunga pana sanbata viitoare

si niste salata cu ceapa inca verde,am tot avut ceapa uscata si eu o pun mereu in pamant ca sa am ceapa verde mereu

rosioarele de la Banca de Gene cele inima de Bou au crescut ceva de speriat,eu am avut mereu acest soi cumparate din  Brico,dar nu cresteau chiar asa inalte ca acestea.

In ritmul asta de crestere cred ca le voi rupe varful ,ca mai mult de 2.10 eu nu las rosiile sa creasca si acum deja sunt aproape cat mine la inaltime

in schimb imi place cum arata fructele lor ,ale mele care le-am mai avut nu isi formau varful decat foarte tarziu

Bine macar ca celelalte soiuri nu au luato razna in inaltime si cresc in ritmul lor

prima din dreapta  este un fir din cele stufaris  de la Banca de Gene…

si imagini cu fructe

Ceapa ,vreau sa va spun ca am salvato de putregai,binenteles ca prin metodele mele Bio.

Am amestecat var pulbere nestins cu praf de cenusa de lemne ,provenita din arderea unor pomi fructiferi,am amestecat si am presarata peste ceapa si usturoi.

Apoi imediat am stropit cu apa de cenusa concentrata 3 saptamani la rand,eu le dadeam o data sanbata o data duminica ca asa ajungeam eu acolo,dar voi puteti sa le dati la interval de 3 -4 zile,si uite ce frumoasa este ceapa mea si nici urma de mucegai sau putregai.

este putin culcata pentru ca aseara o udase sotul,ea pana acum nu a mai vazut apa de acum o luna si ceva

si usturoiul

si zona de flori

pentru inceput vreau sa va marturisesc o pozna a baietelului meu,refugiata de vremea calduroasa de afara in dormitor,vine si cel mic la mine cu flori,dar,……….ce flori,ca imi umpluse dormitorul de pamant,dar  mai conteaza,atentia este importanta.

ei si in sfarsit primul bobocel la trandafirul urcator galben pe care i-am pus in acesasta primavara

si intrusul prin craitele mele

Cam atat pentru saptamana 17 iunie din gradina mea,va voi tine la curent si saptamana viitoare.

Sa aveti cu totii o saptamana minunata!

Pe curand

Maria