Rosiile mele de suflet!


Poate ca nu sunt atat de deosebite,dar, pentru mine au o

mare valoare sentimentala,sunt rosiile mele de suflet,rosii ,ce provin din Prima mea Gradina!

Asa cum va spuneam, cand am plantat primele mele rasaduri in Prima mea Gradina,aveam un bagaj voluminos de cunostinte teoretice,ceea ce mi-a lipsit insa  la primul pas in Prima mea Gradina, a fost Practica!.

Numai ca eu de felul meu sunt norocoasa,si mai mult decat atat, pun foarte  multa pasiune in tot ceea ce fac,asa ca pot spune cu mana pe inima ca Prima mea Gradina a fost declarata un mare succes!

Ei , sa nu credeti ca nu am intampinat probleme,au fost si ele destule,si offfffffffff, cu toata pregatirea mea teoretica, cate batai de cap mi-au dat,mai ales ca nu cunosteam cum arata  toti daunatorii,si la Prima mea Gradina am avut o multime,si un lucru si mai important ,nu stiam sa deosebesc in gradina hibrizi de soiuri,ceea ce pentru un gradinar nu este tocmai bine.Si pentru ca ,casuta am cumparato aproape de jumatatea luni Iunie,rasad nu mi-am facut, am cumparat tot ce am mai gasit prin piata, si le-am inghesuit pe o parcela micuta in gradina pe care in prealabil reusisem printre picaturi sa o curatam.

Cum toti vecini mei isi dadeau cu parerea de tomatele mele,ba ca ala e hibrid,ba nu ,ca  e soi,am hotarat sa nu pastrez samanta din acel an.In al doilea an surpriza,tantose si frumoase odata cu sfarsitul Primaverii au aparut ele frumoasele mele,rand,pe rand isi scoteau capusoarele ,si parca incercau sa imi spuna ,ei,ce crezi tu???!!!,ca scapi asa usor de noi!!!.Asa ca, cuprinsa de nostalgie am scos firele cele mai frumoase si le-am transplantat intr-un colt de gradina departe de celelalte,si mi-am zis, ei si, chiar daca sunt hibrizi tot le pastrez ,ele imi vor aminti mereu  de Prima mea Gradina!

Si au tot crescut ele acolo singurele,au inflorit,si au rodit,si la final m-au rasplatit cu gustul lor placut si dulce,si mai mult decat atat, sau dovedit ca sunt soiuri,ma rog doar cele pe care vi-le prezint acum,caci mai am 2 hibrizi pe care ii am tot de atunci, si pe care imi doresc sa-i stabilizez ,dar despre asta am sa va povestesc intr-un alt articol.

Acest soi mi-a fost daruit de Mia, ea este vecina mea si de acasa de la Bucuresti ,dar si de aici la tara ,de fapt mi-a adus o multime de rasaduri si printre ele acest soi minunat pe care atat eu, cat si copii, il adoram.Este un soi  de rosii cherry,mananci din fructele lui fara sa te mai opresti,pana si cel mic deja le stie prin gradina si se duce si singur la cate-o tura de cules.Abia am reusit sa opresc cateva rosioare din ele pentru samanta,dar si pentru a le conserva in suc de rosii.

Acest soi de cherry este un soi de ghiveci,dar se poate planta si direct in gradina,nu creste mai mult de 1m dar,fructifica enorm de mult la o tufa.Ii place sa stea mai lejer deoarece are o tufa foarte generoasa,numerosi copili cresc, si cresc mereu, si la randu-le fructifica la fel de mult.La acest soi am incercat si varianta copilirii ,dar arata dizgratios,si nici fructe foarte mari nu facea,asa ca cea mai buna varianta este sa-l lasi sa se dezvolte el fara sa-l impiedici ,iar el te va incanta cu forma lui,eu mereu zic ca soiul acesta este pomisorul de craciun plin  cu mere dulci,pentru ca asa si arata ca un pomisor, cu o coroana bogata,si plin de bunatati .Alt aspect care imi place la acest soi este si cum sunt dispuse crengutele cu fructe,unui singur ciorchine  ii cresc 3 crengute,pe masura ce fructele cresc pe cele trei crengute,alte trei crengute cresc de la varful primelor crengute,nu-i asa ca arata precum bradul de craciun??!!!

Si putinele fructe pe care am reusit sa le adun astazi de cei mici!

Si urmatorul soi despre care vreau sa va vorbesc este tot un soi cherry ,pe acesta l-am cumparat odata cu celelalte rasaduri ,nu este atat de spectaculos si nici foarte dulce.Este un soi cu crestere nedeterminata foarte rezistent,fructele se coc relativ printre primele,avand in vedere ca eu niciodata nu il insamantez acasa la caldura,il pun direct la cuib in gradina.Au pulpa groasa,si poate fi copilit, sau nu,cele care sunt copilite fac fructele mult mai mari,se fac ca cele pe  care le gasiti la caserole prin comert.Fac cate 8 fructe pe fiecare chiorchine in parte, si  multe dintre ele reusesc sa se coaca toate odata.

si din gradina in farfurie

Vizioanare placuta!

Pe curand

Maria