Seminte Noi in Gradina !


 

De foarte mult timp caut acest minunat soi roamanesc , sunt mai bine cred de 12 ani de cand nu l-am mai vazut pe tarabele din piata,si cum eu nu ma dau batuta asa de usor am reusit sa-l obtin,si sunt foarte fericita, de la anul acest soi minunat v-a trona si in gradina mea  si intr-un numar destul de mare.

Multumesc pe aceasta cale  Doamnei Ionica una dintre vecinele mele dragi de la tara,care nu m-a uitat si mi-a daruit acest soi minunat!

In cautarile mele de seminte de soiuri  romanesti prin gradinile vecinilor am descoperit intamplator acest soi la o alta vecina,vecina super draguta mi-a promis ca imi va da la anul direct rasad ,asa ca am plecat de la ea cu bucuria ca in acest an voi avea acest soi in gradina mea ,si la plecare am luat asa ca pentru gust si 2 rosioare

-una rosie

-una roze

Pentru ca vreau sa va spun ca acest  soi romanesc are 2 culori,1 culoare rosie si una roze.

In acest an vecina mi-a dat rasadul  pe care l-am plantat in gradina,dar pe masura ce au crescut mi-am dat seama ca sunt un  alt soi,dar pentru faptul ca sunt prevazatoare eu am pus si cateva cuiburi direct in gradina.

De la doamna Coropisnita doar 2 tufe mi-a scapat,acum sper eu sa fie una dintre ele si roze,pentru ca rosu am de la vecina mea draga,si inca astept sa se coaca ,sper in curand sa ma pot bucura de ele.

Soi Romanesc Traditional din zona noastra Tata Vaci”””

Si acum o scurta descriere a acestui soi minunat!

Asa cum va spuneam acest soi romanesc era vedeta pietelor cu foarte multi ani in urma,taranii il cultivau in numar destul de mare deoarece este un soi care se adapteaza la temperaturi mai scazute,dar este si foarte rezistent la seceta,este foarte rezistent la pastrare, dar mai ales la transport.

Este un soi cu crestere nedeterminata ,produce cate 5,6 fructe pe etaj,dar am numarat si 7,8 fructe  la unele tufe,nu la ale mele, la vecina,ca al meu nu a facut decat 5,6 fructe.

Fructul este format dintr-o pulpa foarte groasa,iar miezul este aproape inexistent si are foarte putine seminte.

Practic la acest soi nici nu ai nevoie de separator de seminte atunci cand faci sucurile,tai rosia in doua,si scoti miezul foarte mic de care sunt agatate cateva seminte.

Este foarte bun la bulion,pasta,deoarece are o pulpa foarte groasa si pentru ca nu  are miez, nici apa nu prea lasa,,

este o excelenta rosie pentru salata,are un gust dulce inecacios,datorita formei frumoase pe care o are il putem folosi cu succes la diferite aperitive.

Cam acestea sunt pana acum cunostintele mele despre acest soi minunat care pe mine practic m-a fermecat,de la anul voi avea grija sa pun semintele acasa pe balcon pentru ca este un soi foarte tarziu si vreau sa ma bucur mai devreme de el .

Astept acum sa vad daca din cele doua tufe pe care le am in gradina la coacere voi avea si unul roze,eu sper ca voi avea,ca de cand sunt la tara tot dau ture si de cateva ori pe zi sa verific daca este vreo miscare la ele,si pana acum nimic.

Am sa va tin la curent cu acest amanunt,pana atunci va doresc toate cele bune si spor la conservat,ca pe mine ma asteapta zacusca afara,nu sa o degust , sa ma ocup de ce a mai ramas de tocat pe acolo si sa o puna sotul la foc.

Pe curand

Maria