Bulionul Buclucas



Asa cum va spuneam in articolul precedent am trecut si la a doua tura de bulion,zis si facut am spalat curatat noi rosiile,le-am lasat la scurs,le-am trecut prin separator,si le-am lasat aproximativ 5 ore la decantat,urmand ca dupa decantare sa eliminam apa din ele cu un furtunel si sa il fiarba sotul la tuci afara pentru ca asa iese extraordinar de bun.
Asa ca zicala””Socoteala de acasa nu se portiveste cu ce din piata””!, s-a adeverit si la noi,dupa cele 5 ore de decantare ,am mai reusit doar sa scoatem apa din recipiente si sa le fac cateva pozici si apoi sa te ti,s-a pus pe o vijelie de ziceai ca a venit sfarsitul lumi😀
Si tot asteptam noi ca vremea sa se indrepte si ne uitam noi pe geam la vajul si ploaia de afara care nu mai contenea deloc pana ne-a apucat inseratul, si o data cu el si intunericul.
S-a facut dintr-o data bezna atat afara cat si in casa😀
Mai tarziu dupa oprirea ploi am iesit si noi ca ciupercile afara la strada,asa am aflat ca furtuna violenta a rupt catva copaci in zona , si care, in cadere au rupt si catva stalpi de iluminat,asa ca cei de la interventii ne-au dat lamuriri cum nu se puteau mai sumbre,”’nu puteti avea lumina mai devreme de 2 zile pana la remedierea problemelor””””!😀
Ne-am cam speriat noi,mai ales ca la noi incalzirea apa curenta la baie , bucatarie este tot pe baza electrica,dar mai mult decat atat ma gandeam la toate legumele mele din congelator care se alterau atatea zile acolo,asa ca trebuiau musai luate si duse acasa.
Si cei drept recunosc m-am speriat si de faptul ca trebuia sa fierb interminabile recipiente cu apa pe aragaz atat pentru baie cat si la bucatarie,si cum aveam doar o toaleta in casa atunci sa te ti de carat la bidoane cu apa😀 , plus ca sotul a incercat sa scoata apa din fantana si era foarte tulbure.
Asa ca am dat fuga si am aprins toate lumanarele prin casa ,am fiert cateva oale cu apa pentru a face repede baita celor mici,care se balacise mai ceva ca ratele prin baltile de afara,si ne-am apucat de fiert la bulion pe aragaz in 2 ture ,pentru ca recipientul meu de aluminu care il folosesc la dulceturi pe aragaz nu are decat 22 de litri,asa ca am fost nevoiti sa fierbem de doua ori pana dupa miezul nopti.
La acest bulion de rosii am folosit suplimentar
– 4 kg de ardei rosu,de preferat gogosar este mult mai dulce,in lipsa puteti pune si capia
-1 kg de morcov
-1 kg de ceapa
Am calit ardeiul,morcovul,ceapa si apoi am adaugat pasta de rosii,am pus sare si am dat la fiert,cu o jumatate de ora inainte de al lua dupa foc am mai pus si putin zahar,la sfarsit a rezultat un bulion delicios.
Si acum cateva imagini de la pregatirea bulionului buclucasi pana la venirea furtuni care practic ne-a alungat acasa !😀

unele rosii ce asteptau sa fie spalate

altele deja spalate

si ajutoarele mele de nadejde


si acesta este toata pasta obtinuta prin eliminarea apei a sucului de rosii ,suc obtinut de la 19 galeti de rosii,nu va asteptati ca a ramas atat ,aproape de jumatate din pasta am pierdut la fiert deoarece eu fac bulionul foarte gros.

Pentru ca bulionul astfel preparat este foarte gros si am grija sa elimin toata apa pana il pun la fiert, eu nu mai sterilizez deloc borcanele,in functie de recipient adug 2 .3 linguri de ulei deasupra si le pun la racoare, bulionul astfel preparat tine asa timp de 2 ani.

Spor la conservat si voua!

Pe curand
Maria