Rosiile portocalii de la Banca de Gene


A venit si vremea lor,cam greu au inceput sa se coaca,cred ca prin 23 februarie le-am semanat acasa la bloc au stat la caldurica la fel ca celelalte,dar au inceput mult mai tarziu sa se coaca,semn ca sunt un soi foarte tarziu.
Oricum e bine ca am fost aici pe faza,am reusit sa colectez din ele pentru samanta si restul ce a ramas,aproximativ 2 galeti le-am facut sucuri naturale,suc de rosii pentru supe si un suc mai gros pe care insa il fierb la foc pana se mai ingroasa ,este excelent la sosuri.

Si acum sa va fac cunostinta cu ele

pe acestea le-am facut suc pentru supe,le-am trecut prin masina electrica de tocat,au iesit 5 borcanele de 800 gr,fix cat imi incape mie in olicica cand le pun la fiert!

la acestea am facut suc natural doar pentru mine,ca sotului si copiilor nu le este pe plac,este foarte bun ,sanatos,racoritor,pe acesta il fac doar pentru consumul de acum,asa ca i-am mai ras 3 mere,2 morcovi si i-am pus 3 cuburi de zahar brun,am batut bine bine si l-am bagat la frigider

atat cel pentru suc cat si cel pentru sosuri l-am dat prin separatorul de seminte,pentru a ramane doar pulpa curata.

si doua cuburi de gheata si gata suculetul natural

restul de suc ramas de la separator l-am facut deja un sos mai gros
-in el am pus,putin piper alb,zahar si sare,se poate consuma chiar si la pizza sau ca si simplu sos la peste,paste sau pui.
stiu ca arata cam naspa oala mea,dar este o oala de aluminiu si nu prea mai iese ca noua la spalat, o am de ani de zile in ea fac toate sosurile si dulceturile .

si pentru ca a mai fost timp putin,am bagat si cateva borcane de zarzavat de ciorbe,din rosiile inima de bou de la banca de gene.
anul asta este primul an cand nu mai pun decat rosii si ardei in borcanele de zarzavat,pentru ca oricum eu fac mereu separat suc de rosii,plus ca ardei ii toc si ii bag la congelator,iar albitura si morcovul prefer sa le pun atunci proaspete cand prepar mancarea sunt mai bune asa decat conservate toate la gramada in borcane.
si borcanelele mele cu rosii inima de bou de la banca de gene,in unele din ele am bagat si rosii cheryy,cele pe care le-am pus la cuib direct afara,ca mai am unele mici,mici de tot rosii de ghiveci dar din acelea am tot pus mereu si sunt pe duca.

Si cam atat pentru astazi,de fapt este un articol in avans pentru maine,ca maine trebuie sa fac bulionul si pierd toata ziua la cate galeti am,azi a fost o mica joaca la ceea ce am facut si postat,maine ma asteapta 19 galeti de rosii,de spalat de,tocat trecut prin separator,pus in bidoane la decantat si apoi pus la foc pe tuci afara,ca asa iese cel mai bun.
La acesta ii bag si 4 kg de ardei rosu,1 kg de ceapa,1 de morcov,calesc ceapa,morcovul si ardeiul si apoi pun pasta,pun si sare si zahar dupa gust si il fierbe sotul la foc domol😀.
Nu va asteptati sa iasa multa compozitie dupa fierbere,ca la cata apa ii scoti pana sa-l bagi la fiert,si cat se pierde si la fiert nu iti ramane asa mult.
Pe acest bulion eu il folosesc doar la mancarurile pe baza de sos,ostropel,tocanita,fripturica de porc la cuptor etc,si nu mai spun la sarmale la cuptor este super bun,am mai facut si simplu doar din rosii prima tura,si dupa tura asta mai fac o tura mica dar cu mult mai mult ardei rosu ,dar asta il coc mai inainte si pun suc de rosii deja fiert.o sa scriu alta data despre el.
Spor la conservat si voua!

Pe curand
Maria