Prin Gradina Mariei la Sfarsit de Primavara


Week-endul la casuta de la tara a fost minunat,am respirat prin toti porii aerul curat de tara,ne-am savurat cafeluta in ciripitul pasarelelor si nu ne mai saturam privind gradinuta noastra.

Nu va asteptati sa va spun ca era doar ceva………iarba,mai ales ca eu o lasasem acum doua week-enduri foarte curata,tot ce pot sa spun acum, ca dupa atatea ploi, imi vine in gand doar cuvantul ‘padure’!

Nicicand  nu am mai vazut atatea balari in gradina mea si intr-un interval atat de scurt,ma rog ma asteptam eu la ceva iarba crescuta dar nu atat de mare si de multa.

Printre reprizele de ploaie si vant am copilit,legat rosiile,am indepartat din toata gradina toate frunzele moarte,am strans in galeti toata iarba mare din gradina si am depozitato pentru mranita.

Toata iarba nu am reusit sa o indepartam,dar important este ca nu am lasato la tufele de legume,ce a mai ramas din ea doar cu sapa se poate indeparta dar cum pamantul era inca imbibat de apa nu am putut face acest lucru.

Am avut si o surpriza destul de placuta,rosioarele mele pe care le-am semanat in 03 aprilie au inceput deja sa faca gogonele la primul buchet de flori,celelalte desi sunt puse pe 23 februarie si au deja si cel de-al doilea buchet de flori abia acum incepe sa bage si ele ici pe colo cate-o gogonea.

Rosiile puse pe 03.aprilie ,stiu ca arata urat asa cum sunt pline de iarba dar pana nu se opresc ploile nu am cum sa le curat foarte bine.

rosiile inima de bou de la banca de gene au flori si la primul si al doilea etaj dar inca nu se ingesuie sa lege ceva!

am depistat si 2 soiuri din cele 24 de rosii de la banca de gene pe care era scris doar rosii ”!

un soi este rosii inima de bou si celalat atat dupa forma florii cat si dupa ramuri sunt rosii de buzau 1600,am mai avut din ultimul soi intr-un an  ,celelate inca nu le-am descoperit denimirea.

Sunt foarte multumita cum arata,au mai fost ele rarite ici pe colo de doamna coropisnita,am mai pus cateva in locul lor de pe la vecini sunt cam micute dar au ele timp sa creasca.

Si acum sa va prezint anomaliile din gradina,daca la zona in care am ardeii si vinetele gasesc explicatia celalant intrus nu stiu cum a ajuns sa isi faca loc ,poate aveti voi idee

Desi au fost inca din primavara sapate si rasapate legumele din gradina ,intrusi si-au tot facut loc prin ea nepoftiti!

Nu,nu va uitati la caine  desi este al vecinilor nu el este intrusul ,ci rosioarele care mi-au invadat ardeii si vinetele

si a tot trebuit sa smulg la ele prin gradina

pesemne vor sa se ia la intrecere care cresc mai mari

vedeti ce poate face ploaia timp de doua saptamani in gradina!

Ei daca aceasta anomalie mi-o pot explica,datorita faptului ca pe locul acestor legume anul trecut am avut o parte din rosii,si au cazut seminte,  seminte, si ele tot germineaza pana la epuizare,cealalta anomalie chiar nu mi-o pot explica.

Nu stiu cum a ajuns in ardeii mei pentru ca eu niciodata nu pun cartofi in gradina de legume,iar locul unde am cartofii au o distanta considerabila fata de zona de legume.

cele 3 cuiburi de dovlecei care le-am plantat acum doua saptamani  si-au facut aparitia,sunt de la o prietena din italia si sunt nemaipoeniti de gustosi.

I-am plantat asa tarziu pentru ca abia gasisem semintele si nu am vrut sa pierd soiul,sunt nemaipomeniti la pane si cand sunt micuti nu trebuie curatati.

Cred ca multi dintre voi aveti,sunt inchisi la culoare si vargati,eu cand i-am vazut prima data in gradina am zis ca a gresit plicul si mi-a dat dovelci de porci ,dar abia dupa ce am preparat din ei mi-am dat seama cat sunt de buni .

Singurul inconvenient la acest soi de dovlecel este tufa ,se ramifica enorm de mult dar oricum se merita sa ai 2 -3 cuiburi in gradina.

Castraveti  au adunat cei mici un castronel,doar catva erau mai mari restul erau micuti cat sa isi faca pofta,odata ce a depistat cel mic castravetii sa te tiiiii,trebuia sa-l pacalesc cu bomboane sa nu ii rupa si pe cei foarte mici care au mai ramas.

mazarea care abia era iesita acum doua saptamani a crescut frumos,nu am reusit sa ii fac insa si palisarea.

si inca un intrus de asta data foarte placut care mi-a invadat leusteanul,nu stiu ce floare este pentru ca nu am avut niciodata aceasta floare in curte.

ceapa a fost cea mai suferinda,putregaiul inca nu s-a instalat dar oricum daca mai ploua va fi total compromisa,si chiar daca o vom culege intreaga nu va rezista pe timpul iernii .

dupa cum vedeti mararul desi l-am rarit drastic acum doua saptamani tot a ramas cat sa umple din nou toata ceapa

am reusit sa tund o parte din morcovul pe care il aveam pentru a delimita spatiul dintre usturoi si ceapa pentru ce ele nu se suporta.

-morcovul se tunde cand are aproximativ o palma ,al meu era mai maricel  nu e tarziu nici acum

il tundem de fiecare data cand creste ca el ramifica mereu

aveti grija sa lasati minim 1 cm tija deasupra,eu ii las aproximativ 2 cm

cartofi mei pur si simplu m-au speriat,niciodata nu am vazut cartofi atat de inalti cei albi imi treceu lejer deasupra mijlocului meu si nu sunt tocami pitica am 1.66m

va vine sa credeti ca aici erau randuri destul de generoase si care  delimitau destul de mult randurile unul de celalat,acum nu se mai vede nimic totul este padure

nu a putut scoate cartofi decat de pe margina pentru ca in ei nu poti intra ,pocnesc pur si simplu numai cand ii atingi

eu nu scot toata tufa de cartofi,introduc doua degete pe o latura sau alta a tufei si daca simt la mana ca sunt mari ii scot ,daca nu ii las si trag pamantul la loc fara sa-i deranjez.

e pacat sa scoti toata tufa pentru ca nu toti tuberculi se fac si ii scoti degeaba pe cei mici.

eu asa procedez mereu ii scot doar pe cei mari fara a deranja tufa

doar cei albi sau facut cei rosi sunt inca micuti

fasolea pitica a devenit in urma ploilor fasolea uriasa

mi-a strangulat pana si porumbul zaharat,ea trebuia sa creasca maxim 40 cm ,dar acum a ajuns lejer la 60 cm

macar e bine ca a facut si ea un lucru bun,a inflorit

capsunii i-am dezmulcit si cu toate mulcirea facuta balariile au crescut destul

am zis mereu ca fac foto la bolta de vie si mereu uitam,vreau sa imi aduc aminte de anul acesta  ca fiind foarte bun,nu am mai avut asa struguri muuuuuuuulti din anul in care am cumparat casuta.

acest week la tara este dedicat intrusilor””

am tot facut foto  la vie si abia cand am descarcat fotografiile am vazut o pasare pe cuib in via mea,seamana cu un porumbel nu stiu exact ce o fi asa din poza,poate ma ajutati voi in acest sens.

Banuiesc ca are puisori daca sta asa pe cuib cine stie,voi vedea eu cand voi merge la tara!

era sa uit de ardei,au crescut si ei destul de frumos s

pe multi dintre ei a avut grija sa ii rareasca doamna coropisnita si randul trecut am mai completat si tot degeaba

ardei bulgaresti si iuti au facut deja primele fructe

la toate soiurile de ardei se indeparteaza mereu primul fruct nu il lasati sa ajunga la maturitate

vinetele sunt mai codase ele abia acum incep sa bage flori

Si gata week’ astept acum pe urmatorul

Sa aveti parte de gradini minunate!

Pe curand

Maria

pentru Alexandrina intra pe aceste  pagini………….ingradinamariei.wordpress.com/2012/04/22/mozaicul-in-cultura-de-legume/” rel=”nofollow”></a>
ingradinamariei.wordpress.com/2012/04/23/fainarea/” rel=”nofollow”></a>
ingradinamariei.wordpress.com/2012/03/20/spuneti-nu-chimicalelor-din-alimentatia-voastra-partea-a-il/” rel=”nofollow”></a>
ingradinamariei.wordpress.com/2012/03/17/spuneti-nu-chimicalelor-din-alimentatia-voastra-partea-i/” rel=”nofollow”></a>