Weekend in Gradina mea


Cat de mult am asteptat sa treaca aceasta saptamana nici nu va inchipuiti,m-ai tot timpul cu mana pe telefon si cu gandul la Gradina mea.offffffff.

Dar gata mai am de asteptat doar cateva ore ce a fost mai greu a trecut si in final voi ajunge la casuta mea draga de la tara,unde ma astepta gradina mea suferinda de dorul meu si invers.

Asa cum am mai spus nu am mai fost de 2 saptamani la gradina ,iar ploile cazute in ultima perioada a facut ca timp de mai multe zile apa sa stagneze in legumele mele,ce este sau nu afectat voi vedea peste cateva ore cand voi ajunge.

Sper sa pot lega si copili rosiile ca ele sunt urgenta nr.1 ,apoi voi scoate iarba din ceapa si usturoi pentru ca in astfel de vreme ploioasa favorizeaza aparitia multor ciuperci si putregaiul cepei.

Voi  curata ardeiul si toate legumele din gradina de frunzele moarte si voi indeparta cel putin de langa tulpina legumelor iarba crescuta,pentru a ajuta pamantul sa se zvante dar mai ales ca mana sa nu isi faca aparitia.

Voi dezmulci capsunii,……….va fi ultima oara cand mai fac mulcirea la ceva din gradina,asa cum v-am mai relatat anul trecut multi stolni de capsuni i-am  pierdut din cauza mulciului uscat de origine vegetala pe care l-am aplicat si asta tot din cauza ploilor si umezeli prea mari pe care o tine acest mulci.

Daca mai ramane timp poate reusesc sa fac si plasele pentru mazarea de toamna,chiar daca acum 2 saptamani abia iesise acum cred ca de la ploile astea a crescut destul si probabil ca sta pe jos.

Trebuie sa transplantez si a doua serie de castraveti sa mai palisez la cei existenti care sper deja sa aiba rod cat pentru o salata,ar mai fi de transplantat a doua serie de salata verde si mai trebuie rarite a doua serie de ridichi,si ar mai fi de rarit si morcovul si pastarnacul de adunat verdeata pentru congelator.

Leusteanu si Patrunjelul este si el prioritar pentru ca are nevoie sa fie tuns,astfel va imbatrani,in schimb daca  il taiem avem verdeata pentru congelator cat si in gradina,pentru ca el va creste foarte repede si frumos la loc.

La leustean este bine sa indepartati crenguta cu crenguta,nu rupeti niciodata varful plantei,

ci doar varfurile laterale .

LA patrunjel lasati o distanta de 2-3 cm de la radacina si tundeti,aveti grija doar sa nu taiati si inima tufei,pentru ca ea da puterea unor noi ramificati mari si frumoase viitoarei tufe.

Si ar mai fi atat de multe de facut dar…………..nu stiu cat ma va lasa vremea !

Pana atunci insa va doresc sa aveti parte de un week-end placut fara ploi si vreme rea,si in ciuda vremi capricioase sa aveti cele mai frumoase gradini.

Pe curand!

Maria