Gradina dupa Furtuna


Din pacate vremea rea din ultima perioada a facut destule ravagii prin gradinile noastre.

Eu in schimb nu am reusit sa ajung la gradina in acest week,dar am primit informatii deloc placute despre gradina mea.

Desi eu am facut rigole destul de adanci,pentru ca ud doar saptamanal cand merg la gradina si au apa suficienta datorita acestui fapt,se pare ca ploile din ultima perioada au fost atat de abundente incat gradina mi-a fost practic inundata.

Daca la rosii apa din fericire s-a mai scurs ardeii,vinetele si celelalte legume zaceau si astazi dimineata inca in apa.

Cel mai mult mi-a spus vecina mea ca sufera ceapa,usturoiul si mazarea,acolo apa pur si simplu balteste de cateva zile.

Ma linisteste faptul ca vremea calduroasa  s-a reinstalat din nou acolo si treptat ,treptat, sper ca apa sa se evapore  cat mai repede pentru a nu compromite definitiv culturile.

Am totusi un mare regret ca am mulcit si anul acesta capsunii,de parca nu ar fi fost de ajuns cand anul trecut mi-au putrezit destui de multi stolni din cauza asta am zis ca anul acesta ploile nu vor fi atat de abundente dar uite ca m-am inselat.

Este buna si mulcirea asta,are nenumarate avantaje,umiditatea se pastreaza pentru foarte mult timp,scapi de cresterea altor buruieni,tine pamantul cald pe timpul nopti dar,are si mai multe dezavantaje.

-trebuie sa sti  sa uzi atat cat este nevoie

-se uda de obicei pe rigole

-este foarte indicat ca udarea sa se faca pe instalati speciale de udat

-trebuie sa locuiesti langa gradina,pentru a preveni mucegairea plantelor atunci cand ploua

-cand ploile sunt mai abundente primprejurul plantei ,dezmulcim pentru a da posibilitatea pamantului sa se usuce

Daca nu procedam astfel nu facem decat ca boala sa se propage mai repede la plante si mai grav umiditatea ridicata va duce la putrezirea plantei,asa am patit eu anul trecut la mai multi stolni de capsunii din cauza ploilor abundente.

Asa cum am mai spus Gradina este o Loterie”,ori ai noroc ori nu”,eu sper ca de fiecare data norocul sa nu ma paraseasca iar gradina mea sa o gasesc destul de bine in week-dul uramator.

Se pare ca nici saptamana aceasta nu scapam de ploi,de maine si poimaine se anunta alte ploi la fel de zgomotoase,offffffff prea multe dupa parerea mea,prefer sa ud la furtun decat sa am parte de atatea ploi abundente care nu fac decat rau gradinei de legume daca este udata in exces .

La voi cum sunt gradinile???!!!

Imi doresc sa fie bine ,atat gradina mea , cat si gradinile voastre.

Sa aveti o zi minunata!

Pe curand

Maria