Ziua cea mare „Repicare Rosii”


Gata a venit timpul repicari, rosioarele mele crescuse si aveau neaparat nevoie de mutarea  lor in casa noua.

Cum am procedat:

Am pregatit mai multe ladite,am aplicat pentru aceasta varianta,deoarce eu am foarte multe rasaduri si nu pot sa umplu casa de pahare,si imi este si mult mai comod atunci cand le voi transporta la tara cu masina.

Pregatirea Pamantului

Eu am folosit:

4 galeti de mranita

1/2 galeata gunoi vechi de 3 ani(am pus putin pentru ca mranita mea are in compozitie acest gunoi,pentru cei care nu au in compozitie gunoi de grajd, se pun 2 masuri pamant cu 1 masura de gunoi grajd).

1/2  galeata de cenusa de lemne

1.5 Kg coji de oua

2 kg coji uscate de banane

toate aceste incrediente se amesteca bine,bine, intr-un recipient foarte mare.

Eu am pus direct in cada,la atatea galeti nu aveam ce face. 😀


Umplerea Laditelor:

 

se face in primul rand cu nisip aproximativ 2 cm,pentru o buna drenare a apei,

Multumesc foarte mult pentru acest detaliu important,pe care eu la omis din graba ,doamnei   Mihaela C.P.

 

apoi trecem la umplerea cu compost a laditelor,dezinfectam  cu ceai de musetel fierbinte,lasam asa 2 ore,apoi trecem la  la delimitarea spatiilor.

Dupa ce am terminat si aceasta activitate,scoatem cu grija rasadurile sa nu le ranim radacinile.

       Astea sunt rosiile mele Prekos ele sunt mai mici.

Acestea sunt rosiile mele Rio Grande

                           Ele sunt mult mai mari

Si acum indiferent de inaltimea lor,in noua lor casa ,am avut grija sa fie la fel pentru toate.

Cele care au avut o evolutie prea brusca le-am taiat elanul si le-am introdus mai adanc in pamant,asta le va face sa fie foarte viguroase si cu- o radacina mult mai puternica.

La final rosioarele mele au mai luat o baita cu apa de cenusa pe frunze ,si gata,………… asta a fost tot.

Acestea sunt toate rosiile mele cele mari, restul plantutelor ramase le-am daruit unei vecine din bloc,trebuie sa patstrez  spatiu suficeint ,si pentru cele de la banca de gene caci si  ele vor trebui repicate.

In functie de tip voi repica ,gogosarul,ardeiul capia,si vinetele ca au mare nevoie de repicare.

Pana atunci insa va stau la dispozitie, daca aveti intrebari, si nu numai,eu astept cu drag si sfaturile voastre.

Pe curand

Maria.