Răsaduri cu sămânță de scandal


Ieri dimineață răsadurile mele, îmi zâmbeau asa frumos și dulce.

Erau bucuroase de climatul mai călduț,și de lumina mai puternica din ultima vreme.Totul era super ok la el,și spun super ok, pentru ca aseară erau foarte revoltate, și aveau o doza mare de scandal.Poate va intrebati .de ce oare???!!!.

Pai da,…..eu sunt de vina,neglijenta mea totala le-a enervat asa.!,cam asta ar fi raspunsul m-ai cu jumatate de gura,pentru ca restul este istorie.

Si asa incepe povestea neglijentei mele.

Ieri dimineață asa cum va spuneam totul era în regula,le-am salutat ca de obicei,pe ele plăntuțele mele,și am coborât în fuga sa i-au laptele pentru cel mic.La întoarcere la coltul străzi,o doamna vindea fel de fel de pliculețe,printr-e toate și flori de mușețel.Iau o punga îmi zic,asa scutesc un drum la plafar,ca,oricum aveam nevoie azi de o îmbăiere a plăntuțelor.Iau punguța cu flori de mușețel , o plătesc și merg acasă.Ajunsa acasă, pun de- un ceai de mușețel,pun ceiutul în recipientul de udat,  și îl pun asa cu totul la răcit în chiuvetă.

Se scoală năzdravan-el,papa cerealele cu lăptic,mergem la baie,îl schimb și îl las liniștit la TV în camera fetitei.Într-e timp zic sa merg sa aspir prin dormitor ,sa aerisesc și sa vorbesc cu celelalte surate de răsaduri care conviețuiesc acolo.La fel și ele tot fericite erau,îmi iau la revedere de la ele cu promisiunea ca voi reveni curând.Într-e timp ceiutul s-a racit,numai bun de îmbăierea plăntuțelor,ii montez aspersorul și purced la treaba.Prima băița la ardei,apoi vinetele ,varza și mai apoi roșiile,și când încercam eu sa le stropesc încetișor tulpina care este mai lunga ca și-a celorlalte  răsaduri ce sa vezi……..surpriza.Din aspersor ieșeau bule mari,apăs  mai încetișor,de data asta se transforma în adevărate baloane.Ce sa fie????….ma întrebam eu!!!!!!!!!!.Las recipientul de udat pe masa,merg în debara și scot punguța de ceai cumpărată,ma uit eu la florile de mușețel le miros,…îmi zic sunt în regula!!!.Desfac apoi capacul la recipient,miros,și …mda miroase a mușețel,dar parca se mai simte și miros de mar.I mi zic ei poate ca doamna m-a păcalit,mi-a vândut altceva în loc de flori de mușețel.Văzusem eu cândva pe câmp niște flori ce semănau foarte tare cu cele de mușețel,și probabil ca astea în componenta apei făceau asa baloane.Merg iar la debara,scot iar punguța de mușețel și ma uit,mda……erau chiar flori de mușețel,deja imaginația mea o luase razna rău de tot.Daca în punguța se aflau flori de mușețel ,…….de unde acele baloane?..,numai eu folosesc acel recipient si de fiecare data îl pun curat sus în debara.Ei na,ete ca ma enervai,arunc tot continutul in chiuveata,si ma intorc sa ma uit la rasaduri,la o prima vedere ereau bine mersi.Intr-e timp intra nasdravanel pe usa,ia scaunul si direct la chiveata,ma uitam la el………….si,ce sa vezi,incerca sa puna lichidul meu de vase in recipient .Il intreb ce faci acolo mamai????!!!!/.

El imi rasunde papa,papa a copii.

Eu de fiecare data când stropeam răsadurile ii spuneam,ca nu se poate juca cu recipientul respectiv,pentru ca este doar pentru copii(vezi răsaduri)și mami le da doar lor papa cu el.

Si uite câte scenarii îmi tot făceam eu aiurea,când răspunsul mi-la dat cel mic.Ma urmărise probabil când eram în dormitor și îmi turnase fără sa știu în recipient, pur de vase cu miros de mar. 😀

De asta era atât de evident mirosul de mar doar în recipient, nu și în punguța de mușețel cumpărată.

Numai ca neglijenta mea și buna dispoziție pe care am aflato la elucidarea acestui mister costa.

Aseară toate răsadurile mele de ardei aveau frunzele parca arse,varza se prezenta la fel,la roșii, la cele care apucasem sa le dau erau la fel îngălbenite.Oricum ma bucur ca nu au fost afectate decât frunzele coti-lodene,eu și asa pe asta le îndepărtez la plantare,frunzele adevărate ale răsadurilor vad ca sunt relativ bine.

Si uite asa eu mare fan a legumelor 100 la 100% ecologice,am ajuns sa am din neglijenta chimicale pe plăntuțe.

Si asta doar din vina mea,dar și cu marea contribuție a lui năzdravan-el.